UNDERDOSE - TILT
Slovenský Seattle nie je Prešov, ale Nitra. Toto je naozaj špičková domáca nahrávka a ak aj neexistuje škatuľka ako dark progressive grunge, tak album TILT ju práve vytvoril.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Bylo jednou jedno děvčátko a to mělo starší sestru. Sestra byla zpěvačka, nikterak nadaná, ale díky tvorbě svých spoluhráčů byla poměrně dost známá. A tak není divu, že se onomu děvčátku také zachtělo stát se slavnou zpěvačkou. A protože se mu líbil i styl hudby, na který se před mnoha lety jeho sestra dala, volba byla jasná. Dívenka si založila svou vlastní skupinu a teď očekává úspěch.
Ovšem tomu mohlo být úplně jinak, ale nemyslím si, že na tom nějak záleží. Onou starší sestrou je Liv Kristine Espenaes-Krull a s MIDNATTSOL se nám představuje Carmen Elise Espenaes. Sestry jsou si podobné nejenom vzhledově, ale i co do svého hlasového potenciálu. Tím chci jemně naznačit, že tím jste již získali dostatek informací o nové gothic-rockové kapele. Abych řekl pravdu, Espenaes-Krull klan mě již začíná lézt na mozek. Z této rodiny v posledních letech neustále proudí nové stříbrné kotouče, ale ani jeden, který by stál za trochu víc pozornosti. Ať už jde o ATROCITY, sólovky Liv K, rodinný projekt LEAVES´ EYES, či právě vycházející MIDNATTSOL. Ano, hádáte (čtete) správně, producentem je i zde Alexander Krull. Rád si tento můj názor nechám vyvrátit, nicméně mi přijde, že tento člověk produkuje alba, která mají vesměs nezajímavý, plochý zvuk. Hlavní problém však tkví v MIDNATTSOL. „Where Twilight Dwells“ je další ukázkou univerzální severské rockové hudby ve středním tempu, postavené především na ženském vokálu beze snahy o vlastní tvůrčí invenci ze strany hudebníků. Projev Carmen není ničím zajímavý, sice se děvče snaží a možná z ní bude technicky zdatnější zpěvačka než její sestra, ale, a to podle mne především, by měla dát do svého hlasu mnohem víc emocí (nebo alespoň nějaké…) a ne jen suše odzpívat daný text.
MIDNATTSOL jsou další kapelou, která se po goticku oblékla, nafotila se uprostřed zešeřelého lesa, v mlze či uprostřed slatinišť. Zpěvačka napsala dojemné/utrápené/zaláskované texty, ale hudba tu trochu vázne. Jenže hudba je to první, co člověk slyší a to první i poslední co ho zajímá. Jistě, spousta alb se dá brát jako dobré pozadí pro zcela jiné činnosti, nejsem si však jistý, že tohle Carmen a spol. zamýšleli. Pár pěkných melodií zaslechneme, nicméně „Where Twilight Dwells“ je jinak nudná deska, kterou když na dnešním trhu přehlédnete, vůbec o nic nepřijdete.
MIDNATTSOL jsou další kapelou, která se po goticku oblékla, zpěvačka napsala rádoby-dojemné texty, ale hudba tu trochu vázne. Přes jejich všeříkající vizáž se na „Where Twilight Dwells“ nikterak působivé hudby nedočkáte.
4 / 10
Carmen Elise Espenaes
- zpěv
Daniel Droste
- kytara
Christian Hector
- kytara
Daniel Fischer
- klávesy
Birgit Öllbrunner
- basa
Chris Merzinsky
- bicí
1. Another Return
2. Lament
3. Unpayable Silence
4. Haunted
5. Desolation
6. Enlightenment
7. Tarefall
8. Infinite Fairytale
9. Paleting
10. Dancing With The Midnightsun
11. Tapt Av Hap
Where Twilight Dwells (2005)
Vydáno: 2005
Vydavatel: Napalm Records
Stopáž: 51:17
Produkce: Alexander Krull a MIDNATTSOL
Studio: Mastersound Studios
Sice chápu autoru averzi vůči Espenaes-Krullově klanu, já například nesnáším bratry Pospíšilovy, ale tak příkrou kritiku si to snad nezaslouží. Není to sice nic objevného, ale dá se to.
Slovenský Seattle nie je Prešov, ale Nitra. Toto je naozaj špičková domáca nahrávka a ak aj neexistuje škatuľka ako dark progressive grunge, tak album TILT ju práve vytvoril.
Jednočlenný projekt Kanaďana Jocelyna Galipeaua už dlouho vzývá raně osmdesátkový heavy metal a v současné vlně zájmu o kovové retro může být jeho nové album zajímavým tipem, pokud ovšem snesete, že umělcův pěvecký výkon dokáže občas mírně zatahat za uši.
Pro mě zásadní objev na slovenské scéně a to nejen v neotřelých nápadech, ale i v přístupu k tvorbě v rámci black a death metalu. Korunováno skvostným zvukem ze studia Pulp. A ano, máme v tu zpoždění v tom objevování. Asi rok.
Má to niekoľko dobrých nápadov, ale celkovo mi tu chýba akákoľvek ambícia. Je to celé uponáhľané, miestami aj dosť blbučké, herci žiadna sláva - skrátka taká spotrebná hororová jednohubka. Za návštevu kina to nestojí. 5/10, možno 6/10.
Naprosto unikátní slovenský projekt tematizující aktuální společenská i politická témata. Hudebně založený na žánrové hravosti kombinující alternativní rock, mathrock, jazzové elementy i postpunk.
Kytarista HIPPOTRAKTOR Sander Rom se svou druhou skupinou prezentuje zvláštní rockovou alternativu s nervózní atmosférou a funky prvky. I tvrdší a melodické polohy se objeví. Možná jen pro omezený okruh posluchačů, neboť to smrdí inspirací Mike Patonem.
Mexická odpověď na AMARANTHE. Je to trochu ostřejší, v základu více do deathu, téměř bez čistého mužského zpěvu a méně chytlavých melodií, ve kterých má zase navrch Mörckova parta. Ale je to dobré.